Wednesday, January 30, 2013

Waktu berkualiti seorang aku


Assalamualaikum
*kalau nak pahala free jawabla*

Haaa.. Lame jugak aku bercuti ni.. Bercuti dri berblog n bercuti dari menghadiri kelas.. Maksudnye cuti la kan.. Xyah nk hurai-hurai..semua paham.. *saje bagi panjang cerita*

Pejam celik pejam celik , da seminggu da cuti aku habis.. Minggu kedua pun nak melabuhkan tirai dah.. Sat ja nak p balik utm nuhh.. Xpa.. P blajaq.. Bkn p huru hara pn..

Banyak jugak actually planning untuk cuti ni.. Tapi bagi mengkome yang tak biasa hidup mcam aku ni.. Sah la mengkome kate planning hidup aku ni membosankan.. Tapi , ade ade hal.. Janji cukup semua..

Haa.. Minggu pertama aku habiskan dengan teman tok blah mak (2 hari) and tokwan blah abah (7 hari).. Biasa la..menda baru jadi.. Kena la berteman dulu.. Sementara nak bg biasa...

Ehmmm.. Asalnya planning nk mendalami ilmu multimedia.. Yela.. Belajaq edit gambaq bg banyak.. Edit video... Buat logo baru lg and mcam-macam la yg berkaitan dgn multimedia ni.. Ye la.. Multimedia kan ade 6 elemen..

Next, hajat nk p bli hardisk n nk format laptop + upgrade RAM.. Maklumla.. Nk bli bru.. Bajet lari.. So, untuk sementara waktu tu.. Buat la apa yang rasa elok dulu.. Selagi boleh guna.. Guna laa kann..

Seterusnya, niat dihati balik ni nak cari la DiSeLeR seketoi nak angkut bawak balik.. Tapi xtaw la.. Xbuat keputusan nak angkut yg mana.. Satg xangkut jugak kot.. Nk taw DiSeLeR tu binatang apa? Laaa.. DSLR laaa.. Aku nk bli la.. Kan ke ade dlm wishlist terpendam aku.. Harap2 dpat beli la.. Nak tunggu blik lagy lepas ni xtaw bila lagy nak blik.. Kompius kompius.. Mengkome ade idea dak ?

Then, nak kena p buat passport.. Ni pun naseb baik mak tanye.. Kalau x.. Pakat lupa hanis dah la.. Memang xingat langsung yg kena buat passport.. Errr.. Ic pun xrenew lagy ni.. Dok pakai hat darjah 6 tu lagi.. Kalau dapat taw kat ma'am besar ni.. Naya naya.. =__='..

Eh? Aku ni xreti nak berjimba kah? Hahaha.. Sorry to say.. Aku bukan la jenis orang yg kerja nak merayau ja jumpa sapa-sapa.. Lagipun aku mmg ditakdirkan dapat kawan yang merata alam.. Xda yg dekat *sapa soh sekolah jauh-jauh lagi* Hahahaa!

Ingat jugak dlu abah pernah jugak tegur..


Along, cube kluar petang-petang berkawan.. Ini x..duk terperap dalam rumah.. Cube la bersosial sikit..
*lebihkurangmacamtula*


Hehe..sosial maksud abah aku tu bukan la yang sampai menimbulkan masalah.. Tapi masalahnye.. Kawan yang rapat ngan aku dua orang tu dah pindah.. Jiran depan uma, sebelah uma, atas uma anak dorang yg same umo aku pun laki..  Xkn nk berjalan ngan dorang kot.. Kawan yang lain seme pakat kat hostel.. Nak wat cena kan.. Terperuk la kat uma a.k.a dalam bilik yang indah ni.. Tapi xpe.. Ade laptop.. Ade tenet.. Donload movie la.. Ape lagi.. Tu yang stay up mlam-mlam tu.. Bukan nk study.. Tp donload movie.. o_O

Nak kuar jlan-jalan main boling tengok wayang pun kena tunggu sepupu terapat and hadik-hadik balik.. Baru nak keluar.. Kalau x.. Memang xla.. *adoi* Kalau keluar jugak-jugak pong ngan mak and abah ja.. *time tu memang rase cam anak tunggal la..*
 
Tapi, sapa kata aku xdak kerja? Pagi-pagi aku mangkit.. Da ada kerja la.. Mengacau budak-budak dua orang kat umah..hawat xleyh nak upload gambaq taktaw Haa... Babysitter kot.. Partime.. Hewhewww... Terisi jugak mase aku...So, xdak la mengkome nak kate aku ni xbuat ape-ape time cuti kan..

Ape-ape pun.. Aku akan cuba capai angan-angan cuti ni supaya objektif aku tercapai..

itu bukan angan-angan aku


notakaki : sapa ade kertas nak buang.. kasi aku meh ! o_O'


maapla xdak gambar,, taktaw pasaipa xleyh nk upload...
thanks for reading (n_n)









No comments:

Post a Comment