Wednesday, July 16, 2014

Bertunang


Assalamualaikum kawan-kawan

Aku rasa umoq 20++ ni memasing ramai yang dah menjadi tunang orang kan? Ramai yang dah mula rancang masa depan berkeluarga ni.

Tengok tajuk atas tu..

T.U.N.A.NG.. ye tunang..

Adakah aku yang bertunang tu?

Actually bukan aku yang bertunang. Tapi one of my parents daughter yang bertunang.
Nak dijadikan cerita ......

Sedang berseronok berjimba di rumah.

along, siap nak p umah wan.. kemas uma dia
wokeyh sat.

Disebabkan aku dengar nak mengemas, so dengan kadar keselekehan sederhana *macam selama ni aku kemas sngt =='* aku pun bersiap.

t-shirt + seluar ala-ala track dan jeans + tudung tu kewajipan

Naik kereta aku terus terlelap.. Entah jin mane ntah dok main gayut-gayut kat mata n kepala aku. Terlentok-lentok macam dah seminggu xberapa tidur.

beberapa puluh minit kendian..

Sedar...
perhati jalan...

eh, awat jalan dia xsama..hmmm..xpala..mamai kot

Kereta masuk kawasan perumahan....

Kita nk p mana?
Anak pakcik H***M nak tunang.. Ade kenduri, kita singgah kejap
Err, org pakai cmni je..huu
Tula, mak pun terlupa ade kenduri. Takpe singgah kejap je

Bila sampai, ambil mood sempoi tak tahu malu..
Dengan tudung yg dah xcentre, muka baru segar..
Jalan terkedek-kedek ikut blakang mak..
Melangkah masuk

ha, orang mai kenduri pakai baju kurung. Awat pakai lagu tu?
dah agak...
adess, mana nak taw ada kenduri..huhu

Adoi la pakcik ni.. Dia sambut aku dengan gurauan macam tu. Habis digelaknye..
Malu ai tawww~

Dan seperti biasala.. Macam kesalahan besar yg dibuat, ade yg senyum sinis, ade yg terkelip-kelip. 
Xkesahlah..Terus aku ambil kerusi dduk depan pakcik tu.. Sembang-sembang.. 

Soalan standard.

hang bila lgi?
Jawapan klishe aku,
heh, blajaq pn xhabis lagi..

Duhh..
Ku pikirin kejap aja..
Tapi sampai majlis selesai ni..
Siap makan lagi..

part makan lagi tak boleh tahan..
*iklan*
Aku pantang sikit nampak teh tarik..
gian bak anggg..~

Ok, lepas aku amik lauk, aku cari cawan xjmpa.. So aku pun keluar nak cari cawan.. Pada masa yang sama, tuan rumah tanya. 

cari apa?
cari cawan
oo..sat pakcik ambil

Lepas dia kata sat dia nak ambil n hilang, aku terus nampak cawan.. Bila aku ambil cawan tu dan pusing nak msuk rumah. Aku nampak tuan rumah dengan jayanya mendapatkan cawan untuk aku.. Dengan separa ketakutan terhadap kebengisan muka tuan rumah, aku pun senyum kambing dan buat muka comel...

dah jumpa dah cawan

terus masuk membiarkan tuan rumah terkebil-kebil.. Agaknya mesti dia pikir aku ni 3 suku.. hahh.. tara kesahlaa.. Aku kalu takut memang macam tu perangai.. kelam.. lol!

Sedang makan, ada sorang makcik duduk sebelah aku and memulakan perbualan.. Aku ni dah la jenis xberapa nak reti sambil makan sambil bual dengan orang yang baru 2-3 minit kenal.. 

macam-macam yang dia sembang. Tapi yang aku ingat, umur anak dia 21.. Sebab she keep to repeat that thing.. Amboi, nak buat calon ka.. Kahhh! Aku pun bantai senyum ja laa.. Buat tak layan kang sombong pulak~

Dan sedang makcik tu berseronok sembang, baru aku perasan seketul bahan yang selamat mendarat ke dalam mulutku yang ku sangkakan daging rupanya adalah seketul halia yang besar.. 

Demmm! Cemana aku nak buat.. Nak main gamble telan, mawu meleleh air mata simpati terhadap tekak. Nak buang macam kurang sopan.. Tapi disebabkan tak tahan, aku berpaling dan tunduk ke pinggan.. Mak aii.. Nasib baik rupa bentuk halia di kunyah tu masih senonoh..

Setelah beberapa jam..
Keluarlah aku dari rumah tuan rumah dengan bangganyaaa
*walaupun masih tak percaya berjaya berpakaian selekeh tahap sederhana di rumah kenduri*




No comments:

Post a Comment