Tuesday, October 1, 2013

Sweet talker??

Assalamualaikum



" *****, lepas raya ni makin berseri-seri pulak ye "
 
     Ahh! Blah la kau.! Kau ingat aku ni nak terkinja-kinja bila kau cakap macam tu? Ingat aku nak terbangga-bangga dengan pujian macam tu? Ade aku kesah?

     Haha.. Korang musykil kan dengan intro tu.. Sweet talker .. Pernah jumpa orang macam ni? Mesti pernah kan walau sekali.. Ye dak? Hmmm..hmmmm.. 

     So, bila terjumpa, terserempak, ternampak, terlihat, terlibat, terkena, terkenal dan segala terr tu.. Apa reaksi korang? Buat tak tahu? Or korang termakan dengan kemanisan tu?

     Well, sebagai nasihat seorang aku, janganlah terpengaruh dengan kata-kata manis kaum tersebut.

 " Eleh, kau cakap senang la. Cuba kalau kau minat orang tu, then dia bagi harapan dan kata-kata manis, mesti kau pun cair kan?? "

     Aku tak menafikan yang aku pun mungkin, mungkin dan di'stress'kan mungkin akan terjunam jugak.. Tapi, yahh! Ape aku jawab untuk dialoq paling atas tu *sila scroll ke atas*

 " Ha'ah, memang pun. Aku dah nak kawin. That's why la " , *senyuman bangga*

     Ape reaksi that guy? Senyap.. Blah.. See.. Easy right??

    Aku xla mencadangkan korang menggunakan reason yang sama.. Ikut situasi korang la.. Sebab kalau boleh, elakkan mereka yang suka bermulut manis ni.. Kalau dengan korang yang baru kenal pun da boleh bermanis bagai.. Mesti dengan orang lain pun dia boleh bermanis jugak.. Tak gitu?

p/s : Aku tak tujukan entri ni kepada kaum lelaki.. Aku tak menuduh.. Perempuan pun ade yang bermulut manis jugak kan :)

     Tata~
 Chow!

No comments:

Post a Comment