Sunday, June 30, 2013

Aku bukan berapi-api

Assalamualaikum..

     Orang lain da habis exam.. Da seronok-seronok baik rumah.. But aku?? Tersadai kat UTM ni dengan kru-kru yang lain.. Kenapa?? Sebab kitorang da ade program.. Dan xperlu la aku bagitau program ape.. Sebab aku da pernah cerita pun serba sedikit mengenai program..

      Sepanjang aku duduk UTM.. Around 1 tahun.. Macam-macam manusia aku pernah jumpa.. Dan memang disebabkan perangai aku yang suka 'people-watching' .. Macam-macam manusia yang aku dapat tengok.. Yang aku dapat baca.. yang aku dapat kaji.. Dari positif hingga ke negatifnye.. 

     Dan setahun dekat UTM ni, mengajar aku untuk bekerjasama, saling bantu membantu, penting diri, hipokrit dan abaikan orang lain tanpa pikir orang lain.. Macam-macam kan :) *aku pun tatau +/ve or -/ve side yang banyak*. But macam-macam jugakla yang aku belajar.

     Actually, masa aku update entri ni, kalau sape yang ade sekeliling ni, mesti sedar betapa kuatnya aku tekan keyboard.. *bkn sebab aku ngamuk. but sebab aku sangat sakit kepala* Maap ye tuan-tuan.. :) *tunduk mohon maap* 

     Ok.. Da cukup panjang kot mukadimah dia.. Kalau buat esei.. Aku just perlukan satu perenggan untuk pengenalan.. Tapi sekarang ni dah empat perenggan dah.. *tengah pikir ayat untuk pembayang cerita* 

     Aku tawu, maybe ada stalker hebat yang sedang stalk, hacker hebat yang sedang hack dan cracker hebat yang sedang crack.. Demn! Who cares! Lantak anda la nak buat ape.. Aku publickan means aku tak kesah kalau ade org nak view.. Aku letak link kat twitter.. Maknenye aku xkesah la kalau kome tawu blog aku.. So, dont be so PROUD lah!

     Dalam tahun ni a.k.a dalam bulan-bulan terakhir je, macam-macam perangai manusia aku jumpa.. Aku ade dengar orang tua-tua cakap "Jangan mengumpat a.k.a kutuk perbuatan seseorang tu.. Nanti kome yg akan buat ape yang orang kata" .. And yeah.. aku nampak semua tu.. Aku nampak semua tu jadi.. 

     Dan, xsemua orang kita boleh percaya.. Banyak perkara yang berlaku dalam tahun 2013 ni yang buat kau susah nak percaya orang.. Sangat.. dengan teknologi sedia ada ni.. Lagi la macam-macam cara orang leyh menipu.. Macam-macam ! 

      Hipokrit.. xsangka yang dalam UTM ni, hampir semua berbakat untuk berlakon.. Sangat hebat lakonan.. Aku ingat just ade kaki ayam, kaki kayu and bangku je.. Rupanya KAKI KIPAS pn ramai.. KAKI KENCING jngn cakap la.. Lagi berlungguk..!

     Actually banyak jugak yang aku nak lepaskan dalam ni.. Tapi, aku xnak la berapi-api dalam ni.. Aku bukan keyboard warrior.. LOL! Just nak cakap.. Diam-diam aku, tak bermakna kepala aku boleh dipijak.. Aku tahan marah aku sebab bila aku bukak mulut.. Memang macam-macam keluar nanti..
 

p/s : Aku tak la perfect mane..

    

No comments:

Post a Comment