Friday, February 22, 2013

Tanda lelaki sayang

 
*kalau nak pahala free jawab la*
  

     Entri kali ni bukan la untuk merosakkan hubungan antara mengkome dengan lelaki mengkome.. Tapi sekadar pendapat.. Distresskan lagi.. PENDAPAT.. dan bukan juga untuk golongan yang berkahwin.. Sebab untuk mengkome yang dah berkahwin.. Sudah tentu lelaki mengkome tu betul-betul sayangkan mengkome.. Tak gitu?

     Sudah pasti ramai di antara mengkome ni yang sedang dilamun cinta.. Sedang hidup dalam background bunga-bunga.. Tapi mengkome pasti ke lelaki-lelaki mengkome ni betul-betul care, sayang, cinta kat mengkome ?? Pasti ? Kalau pasti.. Alhamdulillah.. Cepat-cepat lah nikah ye.. Ni aku nak kongsikan sikit tanda kalau-kalau lelaki tersebut betul-betul menyayangi mengkome *sekadar pandangan*


1. Melakukan sesuatu untuk mengkome dengan sepenuh hati, jiwa, sanubari.
Waahhh... macam gempak je kan.. Haha.. Bila lelaki tersebut betul-betul menyayangi mengkome.. Mengkome diutamakan.. Kalau mengkome memerlukan lelaki tersebut disisi.. Even lelaki tersebut berada di Africa pun.. Lelaki tersebut akan pulang untuk berada bersama mengkome

2. Sanggup menitiskan air mata 
Tak semua lelaki senang menangis.. Kalau mengkome tak percaya, mengkome ajak lelaki mengkome tengok cerita hindustan.. Ade lelaki mengkome menangis teresak-esak depan mengkome bila hero kena lanyak? Hado?? Paling kurang pun lelaki mengkome akan lari nangis dalam bilik air.. Tapi,  bila dia betul sayang kan mengkome.. Lelaki mengkome x akan segan silu menangis depan mengkome bila mengkome mengguriskan hati atau merisaukan lelaki mengkome.. Percayalah !

3. Cemburu teramat.
Selalunya perempuan kuat cemburu... Tapi, bila lelaki cemburu.. Makna kata mengkome disayangi,. Lelaki mengkome sah xsanggup tengok mengkome berdua-tigaan dengan lelaki lain.. 

4. More protective.
Tak dinafikan lelaki memang protective.. Tapi bila dengan mengkome, lelaki mengkome teramat protective.. Sanggup mengorbankan diri untuk mengkome.. Tu xckup sayang lagi ke?

5. Menceriakan.
This one sangat sweet.. Bagi aku, lelaki yang mampu buat kita ketawa bila kita sedih adalah sangat patut hebat.. Tak semua orang mampu bagi kita gembira masa sedih kan.. Selalu cuba untuk ceriakan hidup mengkome hari-hari.. Bagi kata-kata semangat bila mengkome down.. Sweetkan :)

6.  Menasihati
Kalau betul lelaki tu menyayangi mengkome.. Lelaki tu akan cuba untuk mengubah mengkome ke arah kebaikan.. Lelaki mengkome akan menegur kesalahan mengkome dengan cara yang lembut.. Bukan memaki sesuka hati.. :)

Rasenye itu je kot yang aku boleh kongsi buat masa ni.. Ini sekadar pandangan aku.. Even kalau lelaki mengkome ade semua ni pun.. Belom tntu mengkome jugak yang akan dikahwini.. Semua itu rahsia Allah :)

Tapi, kalau betul-betul lelaki mengkome sayangkan mengkome, lelaki mengkome akan terus je kol parents mengkome.. Masuk meminang and nikah.. Bercinta lepas kahwin itu indah dan digalakkan kan :)


p/s : sekadar perkongsian





 

        

1 comment: