Saturday, November 10, 2012

Couple Muda?

Assalamualaikum w.b.t

Da lame rasenye aku xmelawat blog sendiri ni . Mawunye tidak, ade satu hari tu , bila aku rse nak melawat blog aku... Terus kuar

ACCESS IS DENIED !

hamaigod ! Cano neh ! Den nak update cerito ni . Kalau di'denied' guano ? Actually hari ni den nak cerito tontang couple muda . Eh , bukan kawin muda ke ? Ekau tawu apo tu couple ? Tawu ke idak ? *da bercampur-campur bahasa da aku ni . haha !

Ok , kalau zaman dulu , masing-masing seronok nak tunjukkan diri dorang ni ber'couple' kira masing-masing ni hot la bila ade Gf/Bf ni . Masalahnye hot ke ?? Dan menjadi lagi hot kalau dapat plak pasangan yang CANTEK n HENSEM seperti Avril Lavigne o One Direction tuh ! 

But xterpikir ke sejenak di hati kecil korang bahawa seme ni tak ke mane pun. Yes ! Memang la orang kate seme tu jodoh. Kalau berkekalan tu jodoh namenye. Tapi, adakah semua mereka yang bercouple itu kekal? Sedangkan yang berkahwin juga bercerai , inikan yang tiada ikatan ?

Aku bukan emo pasal couple ni . Bukannye disebabkan aku break then aku emo! Hello , break itu da lame . So, luka pun xpayah nak berplaster dah. *luka ke?* 

Dari pandangan aku , budak-budak sekarang ni sangat cepat matangnye . Mawu tidak , baru habis sekolah rendah , sudah pandai bercouple-couple. Tak kurang jugak yang berjinak-jinak dalam dunia 'player' . Kalau football player tu, its ok . Tapi ni ??

Sedarlah adik-adik , hidup ni masih perlu diteruskan , pelajaran tu lagi penting. Aku selalu ingat pesan mak aku*kat adek aku*

belajar pandai-pandai . Kalau xpandai , xde sape nak . Macam mane nk bagi makan anak orang t *lebih kurang gitula*

Plus, Islam juga melarang kita untuk bercouple . Semua ni mendekatkan diri kita kepada zina. Bagi aku , term couple tu da hilang dalam diri aku . Tidak cukup matang la kalau orang da berumur macam aku ni still nak bercouple . Its time to find the perfect one right ! (pelajaran tetap diteruskan) Bukan untuk dijadikan bahan eksperimen . Kepada mereka diluar sana , 

Kalau tidak mahu mengahwini seseorang tu , janganlah memberi harapan..

last but no least ... Say no to couple . Kbai !

http://us.123rf.com/400wm/400/400/logos/logos0904/logos090400986/4649036-portrait-of-an-affectionate-old-couple-embracing-together.jpg
cinta sejati membawa ke syurga ! :')






No comments:

Post a Comment