Monday, October 15, 2012

Biodiesel : Excited state

Assalamualaikum w.b.t 

Tengok tajuk tu agak-agak ade rupa huru-hara tsunami tak ? Cuba lah bayangkan betapa huru-haranya diri ini selama 3 hari dalam keadaan ala-ala orientasi ni *orientasi BIODIESEL*  , apabila dikejar kan dengan matlamat yang pada mulanya aku rasa sangat impossible . Tapi , dengan semangat yang berkobar-kobar + teamwork yang mantoppp , NOTHING IS IMPOSSIBLE! 

     Ceritanya bermula begini .............

      Pada suatu petang yang tidak lah berapa panas , one of my coursemate berdiri dihadapan sambil mempromosikan program BIODIESEL EXPEDITION tersebut . To China ok . Diulangi , to China ! Aku dengar pun endah tak endah je sebab aku ni tak prefer pun nak g obersea ni . *passport n visa xde lagi* So , aku pun just masuk telinga kanan pantul keluar trus . Tak proses pun ape dia cakap .  Tapi masa balik tu , kami dijemput masuk ke bilik Biodiesel oleh mereka-mereka yang sudah arif dalam biodiesel ni . Dengar taklimat , blablabla .. *disebabkan aku suka tengok gambar , so aku skodeng la sekeliling bilik tu* . After settle sedikit taklimat , kitorang pun isi la nama untuk menyertai ekspidisi tu . Mase aku tulis nama , I am the last one *maybe* and mase tu da dalam around 104 kot . So , aku just Kalau dapat tu rezeki , kalau xdapat pun rezeki (^______^)

     Then , on one night , fasa 2 dijalankan . Kitorang di beri mase dalam 1/2 jam and jawab la soalan dalam kertas tu . Yang aku paling suka is cari perbezaan dalam gambar . *selalu buat dalam paper* and kira-kira tukaran matawang and jam . Sebab aku ni memang bercinta ngan nombor , dia lah pakwe , dia lah musuh . haha ! sweet kan ! *stop*

     Aku ingat tak terpilih la untuk fasa 3 , interview . Sebab aku rase majoriti sume hebat-hebat . But , on one day , aku dapat meseg untuk g interview dalam pukul 3.45 kot . And on that day , I should go and buy a ticket for Raya Haji . Tapi tiket je pun kan . Bukan lame . G interview then , balik tu g beli tiket . Mase interview tu , aku belajar satu benda . Apakah ?

bila orang tanya apa kelemahan kita , don't straightly kasitau mereka . Gunakan kaedah win-win situation

Contoh ? 

Kita ni susah nak berpuas hati dengan kerja kita . Even mende tu da terbaik , tapi kita still xpuas hati . Still nak buat yang terbaik. .

See, nampak macam tak situasi menang-menang tu ? Agak-agak majikan ambil kita tak ??

     Lepas tu si tukang interview tu ade tanye aku , dia cakap xramai mintak multimedia and y aku mintak multimedia ? Aku just kecik kan skop on snapping a picture o about video . Tapi that abang cakap " banyak tugas multimedia .  If terpilih , ko akan tawu nanti "
*tapi aku rase macam semua orang layak untuk fasa 3 ni *


     Pada suatu pagi yang indah , semasa aku dan coursemate gegurl aku berjalan ke fakulti , kitorang terfikir nak tengok senarai nama yang terpilih untuk fasa 4 dalam Biodiesel Expedition to China . Sebab dorang hanye nak dalam 20 orang . *yela tu =.=' . ntah-ntah semua lagi * and then ............................................ memang tinggal 20 orang je . Dan paling mengejutkan , my name was there . Dan paling best , all my group members name's during intervew were there ! Alhamdulillah . 

     Aku pun terpikir-pikir jugak , ape yang dorang nak buat untuk fasa 4 . Interview lagi ?? Haha ! wrong ! They have their on plan . Kan aku ade mention pasal mende impossible yang dorang suruh buat kan ? Nak tahu ? 

To be continue...............................





No comments:

Post a Comment