Friday, July 20, 2012

Babysitter

     Assalamualaikum . salam sejahtera dan salam satu m'sia serta semua jenis salam yang ada . Today I gonna talk about *bajet cakap omputih . Haha ! Sapa kata aku cuti ni xdak keja . Ada la . Sebelum ni aku jadi cikgu ilmu hisab kat masjid . Tapi kontrak 5 minggu ja . Lepas tu , aku kembali menganggur atau lebih sopan , duduk dirumah secara senang-lenang . Tapi , kat rumah pun aku still bekerja what . Sebagai pembantu puan emak yang mengasuh dua orang kanak-kanak yang comel-comel belake . 

     Dan , kerja ini jugak memerlukan ketahanan mental dan fizikal yang tinggi sebab depa ni baru nak membesar . So , agak buas la . Terutama si adik yang baru mengenal erti bergerak sendiri . Mawunye tidak . Asal lepas je , laju la dia merangkak umpama penyu menuju ke pantai . Yang si akak ni , memang teramatlah lasak . Sume benda dia da panjat . Suma benda dia da tawu ade dekat mana . Kalau bawak balik rumah tok , gumbira hati mereka sebab boleh main lari-lari satu rumah . Rumah kampung , kompem luas kan . So , ini lah gambar-gambar mereka yang aku sayang gila .


si kakak sarah anisah

comel kan si kakak ? Di lahirkan 10 Julai 2010 . Kira dah dua tahun da sekarang . Da pandai cakap sikit-sikit dah . Based on gambar , da boleh jadi ibu da . heh ! Bear aku dipakainye pampers . Siap ade buai lagi . Kadang-kadang tu siap tukarkan pampers . Kononnye bear tu membuang . Bila makan , mesti suap skali si bebear dia tu . Dia ni hari-hari xsah kalau xwat aku gelak . Ade je menda comel dia nak buat . Paling best bila dia tengok cd lagu . Siap hafal ape lagu seterusnya and siap twu props2 yang diperlukan untuk klip video tu !

si adik irfan a.k.a si gemben

Haa . Ni pulak si adik yang selalu dibuli si kakak . Dilahirkan tahun lepas , 10 oktober 2011. Si adik ni pun boleh tahan jugak . Ape yang kakak pegang , tu yang nak dirampasnye . Mawunye kakak tak bagi sedas ? mengikut mitos , rambut si adik yang terpacak tu disebabkan selalu ditarik oleh si kakak *mitos taw . auta semata ! Si adik ni still xleyh berjalan , tapi dia ada kuasa untuk merangkak selaju kelajuan cahaya *kelentong lagi bila nampak orang yang disukainya a.k.a encik abah ! N bila kena tinggal , menangis  Ya Allah , macam kena dera . Tapi sat yang aku suka dia ni , senyum dia MANIS sangat . Comel gila kalau dia senyum and si irfan ni , suka gelak especially dengan encik abah .

haaa . itu je kot nak cita pasal mereka-mereka yang mengisi masa lapang aku kat rumah . Ada masa aku sembang lagi pasal mereka-mereka yang comel ni .





No comments:

Post a Comment